keniajet.reismee.nl

Sawa Sawa

Lieve allemaal.

'Sawa Sawa' hoor je hier dagelijks, het is de uitdrukking voor ' okay begrepen', en ook is 'Sawa Sawa' de naam van de beachlodge waar ik heeeeel graag en vaak kom Omdat je daar zo lekker bij kan komen. Esther weet nu ook waarom ik zo graag bij Sawa Sawa kom. Was zo fijn samen te genieten en de ervaringen te delen! En dan met een koud drankje te proosten op het leven. Op een ligbedje met uitzicht op de Indische oceaan.

En zo is het alweer een week of zes geleden dat ik in dit blog heb geschreven. En dan weet je even niet waar je moet beginnen. Zoveel ervaringen rijker weer.

Esther en Hanneke zijn geweest. Wat een fijn bezoek was dat. Kidscare laten zien, achterop de piki piki twee SSU's bezocht. Verwondering en ontroering bij hen om te zien wat KC doet.

En dan met Esther de goede reis vibes die we een half leven geleden samen deelden zo weer oppakken :) Nu niet door Azië backpacken maar matatu tuktuk en piki piki tourtjes door Kenia. Zeer gezellig!

Samen naar Tsavo t'he luxury way'.In plaats van de boodschappen achter in de auto bij driver JW een paar maanden geleden, nu een Keniaanse chauffeur, twee luxe lodges 'all inclusive'. Dat de big 5 niet altijd bij all inclusive hoort was nu ook onze ervaring. De 'big 2' hebben we gezien. Genoeg buffels en olifanten. Die zagen we dan weer vanuit onze lodge water drinken. De buffels met honderden tegelijk in een stoet achter elkaar aan. Magisch. We leerden dat olifanten lang onder water kunnen blijven. Dat zagen we dan weer gebeuren bij de schemering vanuit de lodge.

Via Hanneke Caren leren kennen. Hanneke support haar met de bouw van haar winkeltje en huis. Nu ik toch in Kenia ben bezoek ik haar regelmatig. Zo leuk om de ontwikkeling te zien en het winkeltje te zien groeien. Good vibes.

Good vibes krijg ik ook van het werken voor de SSU's. Hoewel ik nu veel meer op kantoor bezig ben omdat het vakantie is. Schrijven ven de eindevaluatie. Wat hebben we mooie stappen gemaakt. Samen met Rita hebben we de leerkrachten en de leerlingen mogen begeleiden in het ontwikkelen van meer creatieve skills. Wat werden de leerlingen blij van het maken van de flessen en de cocosnoot bowls. Ook Aisha an Friends is een succes. Tweede training afgelopen vrijdag gegeven. Wauw. Een hele dag training over het belang van erkennen en herkennen van de vier basisemoties. Over good vibes gesproken. Het gaf veel voldoening om te zien hoe goed deze training werd opgepakt. Hoe het team open praatte met elkaar. Een interactieve dag dat werd beloond met een certificaat. Glimmend van trots nam het team het in ontvangst.

Nu op een tropisch kantoor aan het werk, straks aan de slag met het maken van een powerpoint voor de vergadering van morgen met de headteahers! Laten zien hoe belangrijk het is dat de zes SSU's er zijn. Dat de leerlingen niet voor niks 'Children with Special Abilities' genoemd worden. Dat ze mogelijkheden hebben en ze allemaal kunnen leren!! Daar heb ik mooie foto's genoeg van dus we gaan ervoor! Dat blijft gewoon een uitdaging in Kenia.......om het op de lange termijn te laten werken moeten de hoofdmeesters en juffen meewerken!

Een minireisje heb ik ook nog alleen gemaakt. Matatu gepakt naar de ferry Mombasa. Samengepakt, wat een drukte ;) Op weg naar de noordkust, Malindi en Watamu. Conclusie getrokken dat Malindi het niet haalt bij Diani voor mij. Maar dat Watamu beach dat weer ruimschoots goedmaakt. Foto's zal ik straks toevoegen als het internet het toelaat.

Sawa Sawa is ook vandaag weer de plek waar ik na deze dag ga bijkomen.Een fijne zeebries als beloning na een dag tropical heat binnen de muren van KC.

En dit weekend mijn verjaardag vieren met Rodah Rita en Cellita. Ik heb alvast een fijne lodge gehuurd waar zij ook kunnen blijven slapen. Dat wordt vast fijn dansen in een van de reggae bars of waar dan ook. Genoeg swing en vrolijkheid in Diani. Dat is dan ook meteen een beetje het afscheid bedenk ik me nu De tijd vliegt voorbij en 25 maart komt Liset naar Kenia! Zin in!

Liefs Jet


Reacties

Reacties

Joan

Mooi verhaal weer Jet! En je verjaardag daar vieren hoe leuk is dat.

Kirsten

Oh wat een fijne verhalen stuur je ons toe… ik geniet vet met je mee..je klinkt heel gelukkig en dat is zo fijn om te lezen.
Geniet van je verjaardag en maak er een mooi nieuw jaar van.
Xxx Kirsten en Ronald

Judith

HArm en Els

Wat een mooi verhaal en foto.s weer.Wensen je alvast een hele fijne verjaardag en geniet ervan.Groetjes van ons.????

Rolien

Ik lees elke keer je verhalen met bewondering. Wat een ervaringen en wat een andere wereld. Prachtig werk, Jet, petje af! En ja, wat vliegt de tijd, hè? Alvast een fijne verjaardag gewenst, ik neem een witje op je ?

Nicoline

Hi Jet,

Wat ben je toch mooie dingen aan het doen. Zo leuk om de verhalen te lezen en alle foto's te zien. Hier wordt de media nog steeds overspoeld met alle ellende in de wereld. Ik word blij als ik jouw mooie verhalen lees, de mooie natuur en de lieve / ondeugende kindergezichtjes zie. Super bijzonder. Dit pakt niemand ooit van je af.

Alvast gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag gewenst.

Hakuna Matata, enjoy lieve Jet.

Liefs x
Nicoline

Lon en JW

Mooi verhaal! We belanden weer helemaal in de sfeer daar! Geniet er van en alvast een hele fijne verjaardag. Tot snel!

Jannie

Wat heerlijk om je mooie verhaal te lezen!

Ellen

En de good Vibes breng je via jouw verhaal weer over naar NL, ook naar mij. Dank je wel lieverd voor het delen.
Liefs!

Marianne

Wat zullen we dit jaar trakteren Jet! Een zongebakje?geniet en vier het leven dat doen wij ook❣️

Silvia

Mooie verhalen, Jet. En alvast een fijne verjaardag! Liefs

Henny

Weer een mooi, blij en inspirerend verhaal! Fijne verjaardag?

Rolf

Super joh,lekker genieten en doe wat je kan. Liefs Rolf

wanda

Zo heerlijk om te lezen! Genieten daar en alvast een hele fijne verjaardag toegewenst!
liefs uit Hattem

Aswin

Ha lieve Jet,

Wat mooi weer!
Lekker dansen op je verjaardag ??

Liefs van hier!

Gerrit

Wat een boeiend verhaal. Ik krijg de indruk dat je niet alleen goed werk doet, maar ook erg geniet. Fijn te horen!

Jenny Slendebroek

Weer met plezier je verhaal gelezen alvast een hele fijne verjaardag gewenst
Groetjes Jenny

Rinie

Jet wat een mooi verhaal. Echt onder de indruk van alles wat je onderneemt. Fijn en bijzonder dat je vriendinnen er waren. Warm. Heb een fijne verjaardag. Gefeliciteerd alvast ook van Gerrit.

Margreet

Wat een mooi verhaal weer lieve Jet!
Ik lees het met een big smile. Je bent bijzonder! Ik wens je de komende tijd nog veel geniet momenten. Dikke knuffel! Margreet

Jacob en Ina

Lieve Jettie, weer genoten van je belevenissen.
Beetje te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Lieve groet, Jacob en Ina

Wim en Dinie

Lieve Jet, wat hebben wij genoten van jouw foto’s en verhalen, dankjewel!
Nu wensen wij jou een goede terugreis toe, lieve groet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!