keniajet.reismee.nl

Een weekje op weg

Lieve allemaal!

Zomaar een week voorbij. De tijd vliegt echt! En wat hebben we al veel gezien en beleefd! Na een fijne vlucht en een nachtje vlakbij Nairobi AirPort werd tot onze verbazing de huurauto op tijd gebracht! —- JanWillem is vanuit zijn Malawi ervaringen gewend dat het niet zo nauw komt, maar we konden na een inspectie wegrijden met driver JW. En wat een ervaring. . . Nairobi is chaotisch, druk, en zonder noemenswaardige regels in het verkeer. Spijt heb ik een beetje dat ik er geen beeldmateriaal van heb, maar driver JW was ook erg onder de indruk maar manoeuvreerde behendig en met veel zelfverzekerdheid en een relaxte houding de auto door de chaos. Wout als navigator en ik achterin af en toe met het hart in mijn keel;) Ik zou het niet durven, Hulde aan Jan Willem. Bij lake Nakuru vonden het mooie huis aan de rand van het park, na een goede nacht voorzag Wout ons van de nodige energie met een ontbijtje van eieren met brood en instant koffie. Ready for take two van ons Kenia tripje. We reden door Nakuru NP en ontdekten de weelde aan dieren. Zal wat foto’s toevoegen als dat lukt regelmatig zetten we de auto stil en motor uit om van de geluiden en uitzichten te genieten.

Vanuit Nakuru vervolgden we onze weg richting lake Naivasha. Dit ritje was een verademing, de weg was redelijk en we waren op een fijne tijd bij het meer. Fishermans camp biedt fijne banda’s met uitzicht over het meer. Dus wij nestelden ons met een koud Tusker biertje en keken uit naar de nijlpaarden. Die spotten we al snel, en s avonds bij een kampvuurtje schoven bewakers al een boot voor onze Banda. Dit om de nijlpaarden niet te dichtbij te laten komen;) we hebben er goed geslapen, wel koud op 2000 meter hoogte, maar na wederom de eieren brood en koffie ?? konden we deze dag eindelijk in beweging komen. Op gammele fietsen gingen we door hells gate NP met onze gids Simon en wat was het daar mooi. De rotspartijen met de prachtige uitzichten en natuurlijk weer de verscheidenheid aan dieren! Hier veel giraffes. Ik zal jullie niet vermoeien met veel woorden, maar hopelijk lukt het om wat foto’s toe te voegen.

Onze derde etappe bracht ons naar Tsavo NP. Alwaar ik nu aan de rand van het zwembad mijn blog schrijf. De temperatuur is hier aangenaam en het zonnetje schijnt. Hier hebben we een luxe lodge geboekt maar gelukkig zijn er ook self catered bandas

Hier hebben wij een Banda gehuurd dus we maken zelf ons eten. Met wat eieren tomaten ui rijst komen we een eind::) ondertussen lopen de zebra’s impalas en giraffes voor de cabana. En s nachts hoor je de olifanten zeer close. Vanochtend om zes uur vertrokken voor een game drive met driver JW en zeer veel dieren gespot, dit in tegenstelling tot onze professionele night drive die we gisteren hadden: we hadden wat pech. De leeuw liet zich niet zien. Wel een luipaard gezien vanuit de verte. Maar ach, het is al fijn om door Tsavo NP te rijden,. Vanuit hier kun je ook de Kilimanjaro zien trouwens. ?? Morgen brengt driver JW ons naar Mombasa old town. We ruilen de rust weer om tegen de hectiek van de stad. Maar dat is zo mooi aan reizen; decontrasten.

Liefs Jet

Gerard en Miep

Wauw Jet wat een fantastische trip!!! Wat hebben jullie al veel gezien in een week tijd. TOP dat je broertje zo'n onverschrokken chauffeur blijkt te zijn en Woutje goed is in ontbijtjes en navigeren .Daar weten wij ook alles van ha ha, die Wout is niet te stuiten. Leuk Jet, dat je al een beetje beeld gaat krijgen van het land, waar je de komende tijd je liefde en energie aan de kinderen gaat wijden. Bedankt voor het gezellige verhaal ,geniet en heel veel liefs voor jullie alle 3 van Gerritje en Miepie

Judith

Super, Jet, alles klinkt als een geweldig bijzondere belevenis. Fijn dat je schrijft en ons zo laat mee genieten. Geniet! X

Pleun en Marianne

Klinkt als een prachtige omgeving met goed gezelschap...wat een indrukken zal je hebben !
Veel plezier en lieve groet van ons beiden!

Bernard en gerrie

Wat een mooie reis en wat een geweldige foto’s! Maak maar fijne herinneringen met elkaar. En heerlijk om zo mee te kunnen genieten. Liefs van ons voor jullie.

Esther

Met heel veel plezier gelezen! Heerlijk om mee te genieten. Chapeau voor jullie driver JW? & Chapeau voor kok Wout ?& Chapeau voor de fotograaf ?

Ga zo door! Liefs Esther

HArm en Els

Wat een prachtige foto,s en erg leuk om jullie zo te volgen.Geniet nog van elkaar en de mooie omgeving.

Lon

Oh, ik smul van je verhalen en de foto's. Je brengt me weer een beetje terug op de rode afrikaanse bodem. Wat mega tof om zo'n mooie reis met je pa en lieve broer te kunnen maken he?
Ik kijk al uit naar het volgende blog,

Genietze met dikke vette teugen!!!

Rinie

Wat een mooi verslag. Je treft het met de chauffeur en kok. Bijzonder hé al dat wild. Nijlpaarden zijn ook heel bijzonder. Echt mooi. ‘S nachts gaan ze het land op om gras te eten. Ze lopen wel tien kilometer per keer. Wij hebben ze eens zien lopen met een ranger. Enorm stampen. Is maar goed dat er een boot neergelegd werd. Ja het gaat snel. Geniet er nog van met elkaar. Lieve groet.

Anja

Oooh Jet, net de foto’s bekeken, geweldig en wat bijzonder!! ??❤️ Wat een fijn om zo mee te mogen leven met je reis!
Lieve groet Ziggy ? en Anja

Arend en Geke

Oh Jet, fantastisch wat zouden we er graag bij zijn. Fijn dat JW jullie door de chaos rijdt. En ja, die ‘grote broer’ van ons kun je er goed bij hebben. Samen met hem bier drinken blijft gezellig waar het ook is en hij heeft gouden handjes in de keuken. Blijf genieten met volle teugen en we zien uit naar het volgende verhaal. Liefs van ons?

Justine

Heerlijk Jet, om op zo'n manier mee te kunnen genieten!!
Aan Senn heb je je grootste fan wat betreft de dierenfoto's (en verhalen)!! PRACHTIG!!!
Blijf genieten! Wij verheugen ons al op het volgende verhaal!
Liefs Justine

Nicoline

Lieve Jet,

Wat super dat je dit met ons deelt. Ik Geniet zo enorm van jouw foto’s en verhalen. Wat ontzettend gaaf. Heel veel plezier meis.
Liefs ? Nicoline

Kirsten

Lieve Jet,
Ik hoop zo dat jij het naar je zin hebt!!
Alvast fijne feestdagen!
? Kirsten